Multi World System, czyli to co ma CipSoft, a każdy szanujący się admin chce mieć.
Dzisiaj opiszę, jak można coś takiego zrobić.
A więc zaczynamy.
Najpierw pobieramy źródła silniczka (nie wiem skąd, to mało ważne). Następnie przy kompilacji jak dochodzimy do: ./configure
to w parametrach doklejamy: –enable-login-server (przed słowem enable są dwa znaki '-')
i kompilujemy.
Silniczek mamy gotowy. Teraz czas na data/XML/servers.xml
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?> <servers> <server id="0" name="NPVP" versionMin="870" versionMax="870" address="127.0.0.1" port="7172"/> <server id="1" name="PVP" versionMin="870" versionMax="870" address="127.0.0.1" port="7174"/> </servers>
Teraz wyjaśnienie:
Listę serwerów mamy już z głowy, teraz ich konfiguracja. Główny świat jest domyślnie dobrze skonfigurowany. Czas na drugi. Otwieramy config.lua i szukamy takich linijek:
worldId = 0 loginPort = 7171 gamePort = 7172 loginOnlyWithLoginServer = false
W analogiczny sposób możemy dodać nieskończenie wiele światów. Trzeba tylko pamiętać, że za serwer do logowania robi nasz główny o loginPort=7171 i worldId=0, więc jeśli go wyłączycie to nie da się zalogować na inne światy.
Odnośnie worldId - najlepiej numerować po kolei. Maksymalnie może to być 99. Jeśli chcemy więcej, musimy już się pobawić